Slobodno nas kontaktirajte na: +385 (0)1 5613-222, info@playcom.hr

  •  


Azure "progovorio" hrvatski jezik

Datum objave:  22.1.2021.
  • Inovacije na području umjetne inteligencije, posebno kada je riječ o napretku u obradi govora i jezika, omogućavaju pretraživanje tekstualnih i zvučnih informacija, te tako omogućavaju razvoj raznih inovativnih aplikacija i rješenja. Primjerice, ove tehnologije mogu pomoći istraživačima u pretraživanju povezanih radova ili otkrivanje problema s proizvodima i uslugama u gotovo stvarnom vremenu.

    Za regiju poput srednje i istočne Europa podrška lokalnim jezicima je isto tako jedan od ključnih uvjeta za provođenje inovacija. Stoga je nedavno ažuriranje usluga Azure Speech otvorilo potpuno novo područje mogućnosti za našu regiju, poručili su iz Microsofta., obavijestivši o novim mogućnostima ove usluge specifičnima i za Hrvatsku.
    Hrvatski među podržanim jezicima

    Azure Speech usluge su dio unaprijed ugrađenih Azure API-ja za rad s govorom. One uključuju transkripciju govornog jezika u tekst za daljnju analizu (Speech-to-Text) i generiranje govora koji zvuči prirodno iz tekstualnog unosa (Text-to-Speech). Azure Translator je još jedan dio slagalice, koji je također dobio veliko ažuriranje za jezike pa sada može prevoditi tekst između više od 70 jezika.

    Uz ažuriranu jezičnu podršku, usluge Azure Speech sada podržavaju većinu jezika koji se govore u Europskoj uniji. U uslugama Azure Speech i Translator sada su podržani svi EU jezici iz srednje i istočne Europe (poljski, bugarski, češki, grčki, mađarski, rumunjski, slovački, slovenski, estonski, litavski, latvijski, malteški), među kojima je po novome i hrvatski.

    Osim toga, ažurirani su i modeli generiranja govora, koji sada koriste Neural TTS – moćnu sposobnost sinteze govora, koja omogućava pretvaranje teksta u stvarni govor blizak onom ljudskom.
    Prevođenje, transkripcija, sinteza

    Analiza govornih podataka ili generiranje govora omogućava dobivanje informacija iz audio ili video zapisa, što bi inače bilo nedostižno za analitičke sustave. To može uključivati podatke poput razgovora s korisničkom podrškom ili govora zaposlenika u videozapisima ili transkripciju govora.

    Komunikacija s korisnicima putem generiranog govora koji zvuči prirodno na vašem jeziku još je jedno područje inovacija koje omogućuje različite scenarije: od glasovnih najava do podrške osobama s oštećenjima vida i kreiranja glasovnih asistenata.

    Iz Microsofta kažu i da je ovdje riječ o usluzi u oblaku, ali koja može raditi i bez slanja podataka u oblak. Mnoge Azure Cognitive Services mogu se implementirati u podatkovne centre tvrtki pa se njihova obrada odvija lokalno.